Perşembe, Eylül 22

Tubişin Marifetleri

Dün iş çıkışı Tuba'ya uğradım. Aslında evlendiğinden beri çok az görüşebildik. Birbirimizi özlemişiz. 2 saat oturdum, oturduğumuz süre boyunca hiç susmadan konuştuk. İş çıkışı gittiğim için akşam yemeği yerine hazırladığı güzel ikramlardan yedim. En çok sarmısaklı patates püresini beğendim.
Tubalar Gaziantep'li olduğu için evlenmeden önce onlara yemeğe gitmek benim için büyük bir zevkti çünkü annesi hayatımda yediğim en güzel patlıcan dolması, Şiveydiz ve kısırı yapıyordu. Bu sefer ikramları hazırlayan Tuba, o da en az annesi kadar becerikli. Evine, mutfağına ve yeni hayatına alışmış çok da lezzetli şeyler hazırlamış.

Tuba'dan aldığım Sarmısaklı Patates salatasının (püre) tarifi:



Malzemeler
4 Patates(haşlanıp rendelenmiş)
süt
1 limon suyu
4 diş sarmısak(rendelenmiş)
tuz

Yapılışı çok basit:
Patates, süt,limon suyu ve sarmısağı iyice karıştırın. Kıvamını göz kararı ayarlamış. Sizde yavaş yavaş süt ekleyerek ayarlayabilirsiniz.
Afiyet olsun...