Cuma, Eylül 23

Misafir ne yer??? (Kapari Soslu Fettuchine)



Çarşamba gecesi saat 22 civarı.
Avrupa yakasından fedakarlık edip dışarı çıktım, ama masada sohbetimiz gene Avrupa Yakası idi ki birden konu bana geldi.

x... Sitede yemek tariflerini görüyoruz hiç gerçeğini görmedik.
Bşk...Arkadaşlar bir gün bana gelin beraber yiyelim.
x...Tamam yarın geliriz ama yağsız tuzsuz istemeyiz normal birşeyler yap, makarna isteriz.
Bşk...???
x....Ayrıca makarna kapari soslu olsun, üstüne mısır koy, yanında da salata olsun, hardal ve acısos da isterim.Ankara'da bir yerde yemiştim çok güzeldi...
Bşk...???
Bşk... Nasıl yani ben hiç kapari soslu makarna yapmadım.
X...Valla bilmem biz geliyoruz, yap işte.

Sonuç:
Dün nette kapari sosu araştırdım.
İşten çıkınca hızla markete giittim.
Konseve Kapari, hardal ve acı sos aldım. Bir de sos hangisiyle güzel olur bilemediğim için 10 çeşit makarna aldım.

Hızla eve gelip bir yandan sos, bir yandan makarna, bir yandan salata bir de sadece makarna olmaz deyip soslu bifftek yaptım. Masa hazırladım. İçecekleri ayarladım. Geldiklerinde saat 19 30'du. Ve herşey hazırdı.

Neyseki hiç bir terslik çıkmadı.

X...."Ankarada yediğimin aynısı olmuş bravo, makarna çeşidi bile aynı, tamam yaaa sen bu işi biliyorsun"

Aşçılığım onaylandı.
Gururlu ve yorgunum.

Kapari sosu:
4 yemek kaşığı kapari
1 orta boy soğan(rendelenmiş)
4 domates (kabukları soyularak küp küp doğranmış)
1 tatlı kaşığı biber salçası
yarım çay kaşığı karabiber
5 kaşık zeytinyağı

Yapılışı:soğanı yağda pembeleştirdikten sonra üstüne domatesleri koyun. Salçayı ve karabiberi ekleyin. Biraz fokurdayınca kaparileri ekleyip altını kısın.20 dakika yavaş yavaş pişirin.


Not: Kapari hakkında bilgiyi buradan bulabilirsiniz. Çocuklar çok güzel araştırmış:)