Çarşamba, Şubat 22

Burcu'nun Baklası


Allahım neden ben.....
Dün akşam Alsancak'ta bir arkadaşımla yemek yemek için Bonjour'a gitmeye karar verdik. Konuşarak(biraz fazla konuşurum tamam ama bu olaydan sonra herkes geveze olduğumu onayladı) Bonjour'a doğru yürürken uzaktan bakıp açık olduğunu düşündüğüm cam kapıya yöneldim.Yine hiç susmadan, birşeyler anlatarak hızla aslında kapalı olan cam kapıya bir giriş yaptım. Kafamı o kadar hızlı çarptımki aynı çizgi filmlerdeki gibi gözümün önünde yıldızlar uçuştu, sendeledim. Hemen içeriye girdim,oturdum, garsonlar buz getirdi. Elimdeki buzla alnımda yine aynı çizgi filmlerdeki gibi fırlayan şişliği indirmeye çalıştım. Biraz oturduktan sonra arkadaşımla gülme krizine girdik. Sonra baktım herkes gülme krizine girmiş. Garson sürekli başımda durup ilgilendi. Ama gülüyordu ve "yanlış anlamayın size gülmüyorum" diyordu. Allahım ne korkunçtu. Alnım ve burnum hala acıyor.
Neden ben....
Neden gidip üzerinde kocaman sodexo ticket reklamları olan cam kapıyı görmedim.
Aranızda dün akşam Bonjour'da olan var mı?
Varsa evet hızla gelip cam kapıya dalan benim(Başak).
Başıma 3 sene önce dağ bisikleti düşmesinden beri böyle rezillik yaşamamıştım.
offff offff


Bu arada Burcu 2 hafta önce bu yemekleri yapıp fotoğraflarını göndermişti. Ben fotoğraflardan birini ekliyeyim o sonra tarifini ekler. Yani eklemek zorunda kalır.


Başak'ın yazdıklarını okuyunca çok güldüm. Ben de hafiften sakar ve dikkatsiz bir insan olduğumdan bu çeşit çarpma, çarpışma ve düşme olayları benim de başıma sık sık gelir. Başak bence mutlaka başına dağ bisikletinin düşme!!! olayını da anlatmalısın.

Gelelim fotoğraftaki yemeğe... Zeytinyağlı bakla kiminin sevdiği, kiminin de ağzına bile sürmediği bir yemek. Ben sevenler grubundayım ama yine de çok yaptığım bir yemek değildir. İlkini 2-3 yıl önce yapmıştım. Hatta o zaman tarifini Başak'tan almıştım. Bu da ikinci yapışım oldu. Son zamanlarda annem bize geldiğinizde ne yemek istersiniz diye sorduğunda bakla istediğim için evde yapmayı düşünmüyordum. Ama bir arkadaşım fazla aldığı için bana da biraz verdi. Böylece yapmak zorunda kaldım.

Malzemeler:
Tahminen 1/2 kg.bakla (yazdığım gibi arkadaşım verdiği için tam ne kadar emin değilim)
Yarım demet taze soğan
Yarım demet dereotu
2limon
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Su
Tuz
Un

Yapılışı:
Baklaları yıkayıp, ayıklayıp,ikiye-üçe kesiyoruz.
Bir limon ve biraz un karıştırılmış suya koyuyoruz.
Ayıklama işlemi bitince düdüklü tencereye zeytinyağını, küçük küçük doğranmış dereotu ve taze soğanı, baklaları koyuyoruz. Üzerine bir limon suyu ve bir kaşık unla karıştırılmış su döküyoruz. Ben düdüklü tenceye sebzeleri örtecek kadar su koyuyorum. Yaklaşık 15 dakika da pişiyor. Dereotuyla süsleyip servis yapabilirsiniz. Sade veya sarımsaklı yoğurtla çok iyi gidiyor.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: