Çarşamba, Ekim 19

Burcu'nun hangeli ve benim hingelim:)

Burcuyla daha öncede konuşmuştuk ben hingeli yayınladığımda" hayır o hangel" demişti. O zaman fazla üstünde durmamıştık ama şimdi o da Hangelini yayınlayınca merak ettim, nette araştırma yapptım. Hangel(Hankel) ve Hingel(Hinkel) aslında birer çerkez yemeği. burcu ile daha önce konuştuğumuz için biliyorum.İkimiz anneleri de kafkas kökenli, çerkez. Ben anneme sürekli bana çerkez yemeği yap öğrenmek istiyorum diye ısrar ederdim. Annemse bilmediğini ve yapamadığını söylerdi. Henüz çocukken yatılı okul için ailesinin yanında ayrılıp öğretmen olduktan sonra evlenip bir daha da dönemediği için evlendiğinde hiç yemek bilmezmiş, sonradan anneannemden biraz öğrenmiş. Bu yemek için de her yapışında " Bu senin annanenin yemeğiydi, büyük eniştem çok sever bize geldiklerinde her seferinde anneme yaptırırdı" der.

Aslında farkında olmadan çerkez yemeği yiyormuşuz da haberimiz yokmuş, bu sayede öğrendik, bende annemden bir çerkez yemeği öğrenebildiğimi öğrendiğim için çok mutlu oldum:)

Not: Evliya ÇelebilininÇerkez yemekleri ile ilgili yorumu ilgimi çekti:) sizde okuyun...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba benim eşim sivaslı,kayınvalidemden yapmasını öğrendim bende .Onlar hıngel diyorlar ve daha farklı yapılıyor.Mantı hamuru gibi biraz daha kalınca açılıp geniş geniş kesiliyor.İçine patates kavurması konup sağlı sollu parmaklarınızı kullanarak( bir nevi saç örgüsüne benziyor şekli)kapatıyorsunuz.Haşlanıp üzerine sarımsaklı yağ gezdiriliyor...

Her yörede farklı bir hingel tarifi var demekki ,bende paylaşmak istedim sizinle...