Salı, Ağustos 9

Yüzüklü Taze Fasulye



Yüzüklü taze fasulyeyi haftasonu yapmıştım. Sanırım tatil moduna biraz erken girdim. İşten eve gelince canım hiç internete girmek hatta bilgisayarı açmak bile istemiyor. Bütün senenin yorgunluğu kendini gösteriyor. Elimdeki son tarifleri ekledikten sonra biraz da tatil planlarımdan bahsedip sizlerden 1.5 haftalığına ayrılacağım. Umarım dinlenmiş bir şekilde dönerim. Tatile çıkmak ne kadar güzelse dönüşü de o kadar zor oluyor.

Yüzüklü Taze Fasulye tarifini internetten bulup, çıktısını almışım. Nerden buldum hiç hatırlamıyorum.

Malzemeler:
100gr.fasulye
2 iri boy havuç
1 soğan
2 domates
1.5 su bardağı su
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Tuz

Yapılışı:
Havuçları yıkayıp,kazıdıktan sonra 3 cm.eninde parçalara keserek bir tencerenin içerisinde yaklaşık olarak 20-25 dk.haşlayın. Havuçlar haşlandıktan sonra içlerini oyarak yüzük haline getirin. Daha sonra ayıklayıp, yıkamış olduğunuz fasulyeleri havuçların içine, aldığı kadar yerleştirin.



Ben bu yemeği denemeye bir anda karar verdiğim için evdeki malzemeleri kullandım. Evdekiler arasında çok iri boy havuç olmadığı için ve fasulyeler de çok ince olmadığı için, her havuç içine sadece bir fasulye yerleştirebildim. Bu arada haşlarken havuçların çok fazla yumuşamamasına dikkat etmek gerekiyor. Yoksa fasulyeleri yerleştirirken parçalanabilirler.

Hazırladığınız yüzüklü fasulyeleri bir tencereye dizerek suyu(ben havuçları haşladığım suyu kullandım),rendelenmiş soğanı ve domatesleri,tuzu ve zeytinyağını ekleyip kısık ateşte pişirin.

Piştiği tencerede soğuduktan sonra bir servis tabağına dizerek, servis yapabilirsiniz.



Fasulyenin sadece 100 gr.ını kullandığım ve havuçların sadece geniş taraflarını kullandığım için,artan fasulye ve havuçlarla bildiğimiz zeytinyağlı fasulyenin havuçlusunu yaptım.

Afiyet olsun...