Cuma, Temmuz 29

Zeytinyağlı Enginar


Diyelimki misafiriniz geliyor ve acilen zeytinyağlı bir yemeğe ihtiyacınız var ne yaparsınız? Mesela benim gibi derin dondurcunuzda bekleyen enginarlardan biraz uydurma da olsa bir enginar yemeği pişirebilirsiniz. Bu tarif aslında zeytinyağlı kereviz tarifinin başka bir enginar tarifi ile karıştırılarak modifiye edilmiş hali. Yani kimseden duymadım. Hiç bir yerde okumadım kendim denedim kendim buldum:) Yiyenler tadını çok beğendi. Tavsiye ediyorum deneyin sizde beğeneceksiniz:)

Malzemeler:

5 adet enginar
2 adet patates(küp küp doğranmış)
2 adet havuç(küp küp doğranmış)
2 adet büyük kuru soğan
1 su bardağı ayıklanmış bezelye
1 limon suyu
1 kaşık un
tuz
2 su bardağ su
3 yemek kaşığı zeytinyağı
2 adet kesme şeker
dereotu


Yapılışı:

Zeytinyağını kızdırıp soğanı ekleyin. Soğanlar pembeleşince enginarları üstüne dizin
ve her enginarın üzerine patates, havuç ve bezelyeyi paylaştırın. 2 bardak su, tuz ve 2 kesme şeker ekleyin. Kısık ateşte 2o dakika pişirdikten sonra bir çaybardağında 1 limon suyunu ve 1 kaşık unu karıştırıp sos yapın ve üstüne ekleyin. 15 dakika daha pişirip altını kapatın. Servis kabına alıp üzerine dereotu doğrayın.
afiyet olsun.