Pazartesi, Ağustos 1

Annemin Israrları ve Hingel





Bu fotoğraflardaki yemeklerin diyetle pek alakası olmadığını biliyorum fakat annem ısrar etti dayanamadım ekledim. Eve gittiğimde bana yemek tarifleri işinde yardımcı olabilmek için kendince bir süpriz hazırlamış:))) Hengel (adının bu olduğundan pek emin değilim) ve tavuklu bezelyeli börek. İkisininde diyet olmadığı kesin ama ölçüyü ayarlarsanız kesinlikle yenmeyecek diye bir kural da yok. Belki kendine küçük bir ödül vermek isteyenler için güzel bir öneri olabilir:) Ben özellikle hengeli çok tuttum çünkü tadı mantı gibi ama yapılışı mantıdan daha kolay. İçinde kıyma var, et yemeyenler için patatesli versiyonuda mevcut. En azından saatlerce mink minik mantıları hazırlamaya vakti olmayanlar için pratik bir tarif. Şimdi sadece fotoğrafları ekleyebildim akşam vakit bulup tarifleri de yazmaya çalışacağım.


Hingel:
1 kase kıyma
1 adet kuru soğan (rendelenmiş)
tuz, karabiber, kırmızı biber
yarım kilo un
1 yumurta
1 su bardağı su
Yapılışı:
Kıyma, soğan, tuz, kırmızı biber, karabiberi karıştır.Başka bir kapta un, su, ve yumurtayı karıştırıp katı bi hamur yoğur. hamurdan yufkalar açarak bir bardak yardımı ile daireler kes.Bu dairelerin içine kıymalı malzemeden koy.Kapatıp az tuzlu suda haşla. Pişince üzerine sarmısaklı yoğurt ve tereyağında yakılmış kırmızı biber koy.
Bu tarifte kıyma yerine 2 adet haşlanmış rendelenmiş patates de kullanabilirsiniz. Patateslisini üzerine yoğurt koymadan da yiyebilirsiniz.