Cuma, Temmuz 22

Semizotu Salatası



Çok basit bir tarif. Herhalde hepiniz biliyorsunuz ve yapıyorsunuzdur. Semizotu çok sevdiğim bir sebzedir. Hem yemeğini, hem salatasını çok severim. Temizlemesi biraz zordur. Yani esasında zor değil de vakit alıcı. Ben önce köke yakın topraklı kısımlarını kesiyorum. Daha sonra su doldurup, tıkadığım lavaboda 2 defa yıkyorum. Üçüncü yıkamada suya sirke ve tuz atıp, biraz bekletiyorum. Böylece toprak dibe çöküyor. Sonra duru suyla tekrar yıkıyorum. Bu işlemi lavabonun dibinde hiç toprak çökmeyene kadar devam ediyorum. Böylece yarım saatim sadece yıkama işlemiyle gitmiş oluyor...

Malzemeler:
1 demet semizotu
1 kuru soğan
2 domates
1 salatalık
Zetinyağı
Limon
Tuz

Yapılışı:
Semizotunu yıkadıktan sonra elinizle küçük küçük koparın. Doğranmış soğan, domates ve salatalıkla karıştırın.
Bu salataya en iyi giden sos, hep kullandığımız klasik sos olan limon, zeytinyağı ve tuz karışımı...
Afiyet olsun...