Perşembe, Ekim 6

Sebze Soslu Tavuk





Bugünlerde blogumuzda iftar önerilerine çok yer veriyoruz. Ramazan da iftar yemeklerine misafir çağırmak özellikle de büyükleri bildiğiniz gibi geleneğimizdir. Ben de ilk gün yani Çarşamba gecesi annemle babamı yemeğe çağırdım. İşten eve geldikten sonra iftara sadece yarım saat olduğu için annemden biraz yardım aldım. Nasıl misafir çağırmaksa! Annem erkenden geldi tavuğu pişirdi. Patatesleri fırında kızarttı. Sosu hazırladı. Bana da işten gelince bunları tabaklara yerleştirip, süslemek kaldı. Gerçekten süslemeyle çok uğraştım ve sonucu çok beğendim. Annemden de yemeğin tarifini ayrıntılı bir şekilde aldım.

Malzemeler(1 kişi için):
Bir adet tavuk biftek
1 küçük patates
2 domates
1 sap taze soğan
1 sivri biber
1/2 havuç
2 çorba kaşığı krema
Zeytinyağı
Tuz

Tavuk için yoğurtlu marinat:
2 çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı salça
2 diş ezilmiş sarımsak
1 çay kaşığı pul biber
Tuz(salça tuzlu değilse)

Yapılışı:
Tavuk marinatı hazırlamak için bütün malzemesini karıştırıyorsunuz. Tavuk bifteğini bu marinatın olduğu kaba koyup, buzdolabında 2-3 saat bekletiyorsunuz. Daha sonra tavuk bifteklerini fırının ızgarasında pişiriyorsunuz. Tavukları pişirdiğiniz ızgarada kabuklarıyla birlikte dilimdeğiniz ve üzerine biraz zeytinyağı ve tuz eklediğiniz patatesi de kızarana kadar pişiriyorsunuz.
Tavuk sebze sosunuz yapmak için,1 domates,taze soğan,havuç ve biberi küçük küçük doğrayıp, bir tavada zeytinyağı ve tuzla biraz pişiriyorsunuz. Çok fazla pişmesine gerek yok. Ocaktan almadan önce biraz yoğunluk vermesi için kremayla karıştırıp, tavuğun üzerine döküyorsunuz. Izgarada kızarttığınız patates, dereotu ve dilimlenmiş domatesle tabağı süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun...