Cuma, Ekim 14

Cipez, Kıymalı Kabak,Domates Çorbası



Cipezi bilenininiz( yada bilmeyeniniz) var mı? Ben ilk defa İzmir'de yedim. Her gittiğimiz balık restoranında "Cipez isterim" diye tutturan bir arkadaşım var. Onun sayesinde öğrendim. Geçen akşam onlara yemeğe gittiğimde de masada yine Cipez vardı. Babasının söylediğine göre Cipez karnabahar gillerden bir bitki. Burada pazarlarda çok kolay bulunuyor. Suda 10 dakika haşlayıp üzerine zeytinyağı,limon, sarmısaktan oluşan bir sos döküyorsunuz. Hazırlaması kolay, tadı lezzetli.
Tam fotoğrafını çekecektim ki babası üstüne zeytin koyalım Cipez zeytinsiz yenmez dedi. Diğer yemeklerden de siteye uygun olan iki tanesinin fotoğrafını çektim. Tariflerini aldım. Bu gün içinde bir ara eklemeye çalışırım.






1 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

Kizlar cipezi bende cok severim, Izmir'de oldukca alaybey pazarinin bir kosesindeki teyzeden alirdim hep, tazecik, ne leziz olur yemesi, aklima dusurdunuz simdi :)
cok guzel gorunuyor,
sevgilerimle,

Zeynep