Perşembe, Şubat 23

Adaçayı Soslu Tagliatelle



Geçen hafta bayağı bir hasta olmuştum. Tek güzel yanı iştahımın tamamen kesilmesiydi. Sabahları bir ballı süt, akşamları da bir tabak çorbayla bir haftam geçti. Bol bol vitamin takviyesiyle tabii.

Yeni haftanın başlangıcıyla birlikte benim de iştahım geri dönmüş, hatta geçen bir haftanın acısını çıkarmak için güç toplayarak dönmüştü.

Nasıl bir ruh moduna girdiysem, sevmediğim şeyleri bile büyük bir iştahla yiyorum. Akşam her eve geldiğimde apartmandan bir komşumuz aşure veriyor. Yıllarca aşure sevmemiş ve yememiş bir insan olarak büyük bir iştahla yiyorum.

Böyle bir durumdayken, neden böyle kremalı, tereyağlı bir makarna yaptığımı açıklamama gerek yok sanırım. Çok yakında eski halime dönmeyi umut ederek tarifini size vereyim.

Esasında ben bu makarnayı televizyonda bir İtalyan programında görmüştüm. O zaman not almaya üşenmiş, ,internetten bulurum demiştim. Eve geldim internete baktım ve tam aradığım tarifi bulamadım. Ben de aklımda kaldığı kadarıyla bir şey denedim. Eşim eve gelir gelmez bu koku da ne süper dedi, çok da beğendi.

Malzemeler:
1 paket tagliatelle (350 gr.) ben tüm paketi kullandım ama 2 kişi için çok oldu. Yarım ölçü de yapabilirsiniz.
1 avuç adaçayı yaprağı
1 limon
1 paket krema(200 ml.)
1 çorba kaşığı tereyağı
4-5 dişi sarımsak
Karabiber
Tuz

Yapılışı:
Tereyağında yıkanmış ve kurutulmuş adaçayını kavuruyorsunuz. Bu sırada sarımsakları da ilave ediyorsunuz. Ben 1 limonun kabuklarını da rendeleyip koydum. Sonra limonun suyunu ekledim. Biraz daha kavrulduktan sonra kremayı ekledim. Krema yoğunlaşana kadar pişirdim. Tuzlu suda haşlanıp, süzülmüş tagliatelleyle sosu karıştırdım. Afiyet olsun…



1 yorum:

Sibel dedi ki...

Çok güzel olur bu makarna çook:) Adaçaylı olarak denemeye cesaret edememiştim, sadece limonlu denemiştim ben. Ama bu tarifle kesin deneyeceğim. Elinize sağlık!