Salı, Ekim 18

Zeytinyağlı Bamya




Depremden dolayı dün akşam dışarıdaydık, elimizde yeni bir yemek fotosu yok. Hayatımız normale dönüyor olacak ki Burcu'yla siteye ne eklesek diye düşünmeye başladık. Ben de ne ekleyebiliriz diye düşünürken yazdan kalan ve bi türlü yayınlama fırsatı bulamadığımız bamyanın fotoğraflarını gördüm. Annem bamyayı herzaman zeytinyağlı pişirir çünkü bizim evde kırmızı et tercih edilmez. Bu yüzden yıllarca zeytinyağlı yemeklerle büyüdüm. Şimdi etli bamya yiyince garip buluyorum. Aslında bamyayı da en fazla 7 senedir yiyorum. Yemek seçen bir insan olarak kendisi ile çok geç tanıştık:)İyiki tanışmışız çok lezzetliymiş haberim yokmuş.


Malzemeler:
Yarım kilo bamya
2 domates
1 büyük boy soğan
1.5 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz,yarım limon suyu
1 tatlı kaşığı salça
Yarım su bardağı su

Yapılışı:
Zeytinyağını kızdırıp soğanları hafif öldürün. Domatesi ve salçayı ekleyip 3-4 dakika bekleyin. Daha sonra bamyayı, yarım su bardağı suyu,tuzu ve limon suyunu ekleyip kısık ateşte yarım saat pişirin.

Afiyet olsun

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Burcu ve Başak,
Bizim diyetisyenimiz sebze yemeklerinin 1 kilosunu 2-2.5 kaşık sıvı yağ ile pişirmemizi önerdi. Sizin yemeklerde bize uyuyor. Ne güzel sayenizde hayatımızda güzel değişimler bekliyoruz.
Ellerinize sağlık

SUNSHINE dedi ki...

ben devamli kiymali sebze yemegi pisiriyorum biraz zeytinyaglilara agirlik vererek sebzelerin gercek tadini almak iyi olacak yoksa kiymali pisince sadece etin tadi oluyor.

Sizin yemekleriniz benim pisirdigim tarza yakin olmasi cok hosuma gitti KOLAY

sayfasnizdakai zeytinyaglilari sirasiyla denemeyi dusunuyorum.

Adsız dedi ki...

Ben sisman biri degilim, diyet yemeklerinede ihtiyacim yok. Bamya tarifi ararken sizin blogunuza rastaldim ve baktim. Buyuk bir ihtimalle toplu bir bayansiniz ve diyet yapiyorsunuz. Eger burasini diyetle ilgili bir site yapmak istiyorsaniz makarnanin vs. burada, bu diyet sayfasinda ne isi var! Zayiflamak istiyorsaniz hicbir karbohdrate yememelisiniz.Ozellikle makarna.Ustune ustluk zeytinyagi yerine margarinle yapilanbir yemek(tehlikeli bir yag)dahada kilo almanizi saglar.Bulgur,Mercimek,nohut(komleks karbohydrate ve protein icerir) vs. ve sebzeler disinda butun karbohydretler sismanlatici ve sagliksiz, ve Type II diebeties'e yok acar.Eger kilo vermek istiyorsaniz her 2-3saatte protein icerikli mini porsiyonlar ve gunde en az 30dk yuruyus kilo kaybina neden oluyor. Ve ayrica bu kilo kaybi yag,kas degil!