Pazar, Eylül 25

Etsiz Türlü



Küçükken yemediğim ender yemeklerden biri türlüydü. Çünkü bizim evde türlü kuşbaşı etli pişerdi ve sıcak yemek olarak yenirdi. Tariflerden de farkettiğiniz gibi etli yemek fazla tercih etmiyorum. Ben de türlüyü etsiz yaptım ve zeytinyağlı soğuk yemek olarak yedik.

Malzemeler:
2 kabak
1 topan patlıcan
2 havuç
2 patates
10 adet yeşil fasulye
8 arpacık soğan
3 diş sarımsak
1 çorba kaşığı biber salçası
1 çorba kaşığı domates salçası
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1/2 su bardağı su


Yapılışı:
Patlıcanı yıkayıp, küp küp doğradıktan sonra tuzlu su dolu derin bir kaba koydum. Kabakları,havuçları ve patatesleri de küp küp doğradım. Fasulyeleri de üçe böldüm.Düdüklü tencereye salçaları,zeytinyağını ve suyu koydum. Biber salçası tuzlu ve acılı olduğu için ayrıca tuz ve baharat eklemedim. Süzüp, yıkadığım patlıcanları ve diğer bütün malzemeyi de ekledim. Düdüklü tencerede hepsi 20 dakika pişti. Soğan ve sarımsak kavrulmadığı için çok hafif ve lezzetli bir yemek oldu.
Afiyet olsun...