Salı, Ağustos 2

Kaşık Salatası,Fırında Arnavut Ciğeri, Biberli Haydari



Kaşık salatası:

Malzemeler:

4 adet domates
2 adet sivri biber
1 adet salatalık
1 adet kuru soğan
3 diş sarmısak
1/4 demet maydanoz
6-7 sap nanenin yaprakları
tuz,kırmızı biber,sumak
nar ekşisi, zeytinyağı
süslemek için zeytin,nane yaprağı
1/2 limon

Yapılışı:

Bütün malzemeyi minik minik doğrayın.Ben doğramak zor gelince rondo kullanıyorum(rende edilmiş hale gelmemesine dikkat edin).
Sosu için: Rendelenmiş sarmısak,1 yemek kaşığı nar ekşisi, 2 yemekkaşığı zeytinyağı, limon suyu, tuz, kırmızı biber ve sumağı bir su bardağı içinde iyice karıştırın. Salatayı servis edeceğiniz zaman üstüne dökün.Afiyet olsun...

Arnavut Ciğeri:

Malzemeler:

1-2 kg koyun ciğeri
2 kaşık kepekli un
3 yemek kaşığı zeytinyağı
kırmızı biber
su

Yapılışı:

Kasapta zarlarını ayıklatıp, kuşbaşı şeklinde doğratarak hazır halde aldığım koyun ciğerini unlayarak yağlanmış borcam tepsisine dizdim, üzerine kırmızı pul biber ekledim. Fırının içine içinde su dolu bir kap koydum ve 40 dakika, arada bir çevirerek pişirdim.Yanıan soğan ve maydanozdan oluşan bir garnitür hazırladım.

Biberli Haydari:

Malzemeler:

4 kaşık Süzülmüş yoğurt
3 adet biber
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 diş sarmısak,tuz
kuru nane

Yapılışı:

Biberleri fırında közleyin. Ben ciğer pişerken yanına koydum. Sonra ince ince rendeler gibi kıyın. Rendelenmiş sarmısak, kuru nane ve yoğurtla karıştırın. Üzerine zeytinyağı gezdirerek süsleyin.(orjinal tarifte biberler yağda kızartılıyor)İstenir ise içine ince kıyılmış nane, maydanoz konulabilir veya roka da konulabilir.