Pazartesi, Temmuz 4

Yulaflı Kurabiyeler

Merhaba, Başak'la beraber bundan sonra ekleyeceğimiz tariflerdeki yorum bölümlerini kapatmaya karar verdik. Tariflerle ilgili soracağınız birşey olursa, yada her konuda bize ulaşmak isterseniz e-mail gönderebilirsiniz. Elimizden geldiği kadar çabuk yanıt vermeye çalışırız.


Malzemeler:
2 su bardağı yulaf ezmesi
1 su bardağı yağsız süt
2 olgun muz
1 avuç ceviz(küçük doğranmış)
1 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı kabartma tozu
2 yumurtanın beyazı
Tarçın



Yapılışı:
Yulaf ezmesini robotta çekin. Muzları çatalla ezin. Tüm malzemeyi karıştırın.
Elinizle küçük yuvarlak yassı kurabiyeler yapın.Önceden 190 derecede ısıtılmış fırında ,yağlanmış tepside 40-50 dakika kadar pişirin.


Bu kurabiye Dr. Yasemin&Anthony Bradley'in Bradley Mutfağı kitabından.
Kitaptaki tarifi aynen yazdım. Ben yaparken önce muzları soyup bir tabağa koydum. Sonra yulafı rondoda çektim. Bütün malzemeyi karıştırdım. Ama karışım o kadar akışkandı ki ele alıp şekil vermek imkansızdı. Bende bir bardak kepek ilave ettim. Tepsiye kurabiyeleri dizdim. Ve sonra tabak içinde bana bakan muzları gördüm. Kurabiyeleri bozup, tekrar muzla karıştırdım. Ama 1 bardak fazladan eklenmiş kepek kaldı. O yüzden kurabiyelerin rengi kitaptaki resimden oldukça koyu. Yine de tadı çok güzeldi. Fazladan biraz kuru incir ve kuru üzüm de ilave ettim.

Afiyet olsun...