Pazar, Haziran 12

Ayvalık-Cunda Adası-Deniz Börülcesi

merhaba,

şu an pazar akşamı. ayvalık'tan izmir'e eve dönüp,eşyaları yerleştirme ve çiçek sulama gibi önemli işleri bitirir bitirmez bilgisayarıma koştum. başak'ın eklediği yaz yemeğini okur okumaz deniz börülcesini yazmaya başladım. cuma akşamı ben ayvalık'a gitmeden önce başak'la birkaç yemek yapmıştık(yavaş yavaş cumaları beraber yemek yapmak gelenek haline gelmeye başladı). onlardan birini yazmayı düşünüyordum ama başak'ın yazdıklarını okuyunca fikrimi değiştirdim.

ben de cumartesi sabahı başak gibi gökgürültüsüyle uyandım. baktık ki hava deniz için pek uygun değil cunda adasına gidelim dedik. cunda adasında bol bol fotoğraf çektim. hatta o kadar çok çekmişim ki bir kısmını daha yükleyemedim. belki ilerleyen günlerde...

daha sonra geçen senelerde deniz börülcesi topladığımız yere gittik. ya zamanın biraz erken olmasından yada toplayanların kökleriyle birlikte koparmasından bu sene diğer senelere göre çok yoktu.



deniz börülcesi denize çok yakın topraklarda yetişiyor.kökleri deniz suyuyla beslendiği için tadı tuzlu ve hafif ekşimsi.



fotoğraflarda da gördüğünüz gibi bu deniz börülcesi pazarlarda satılan yada izmir ve çevresinde ki balıkçılarda meze olarak yenen deniz börülcesinden farklı bir ot. ama ayvalıklılar buna da deniz börülcesi diyorlar. farklı bir adı yok.

bu deniz börülcesinin diğerinden farkı kılçıksız olması. diğeri gibi haşlayıp, kılçık sıyırmayla uğraşmaya gerek yok. yıkayıp köklerine yakın yerleri kesiyorsunuz o kadar. toplarken de mümkün olduğunca körpe, kıvırdığınız anda "çıt" diye hemen kırılan dalları tercih ediyorsunuz.

Deniz börülcesi salatası birçok değişik çeşitte yapılıyor. bizim yaptığımız domatesliydi.

Malzemeler:
deniz börülcesi
domates
sarımsak
zeytinyağı

Yapılışı:
deniz börülcesini yıkayıp, ayıkladıktan sonra kaynar suya atıp,yumuşayana kadar haşlıyorsunuz. bu sırada bütün evi iyot kokusu kaplıyor. süzdüğünüz deniz börülcelerini doğranmış domates, rendelenmiş sarımsak ve zeytinyağıyla karıştırıyorsunuz.






Tadı tuzlu ve ekşimsi olduğu için, tuz ve limon koymadım. siz tadına bakıp, isterseniz tuz, limon ve sirke ilave edebilirsiniz.

afiyet olsun..BRC:))

8 yorum:

hayalperisi dedi ki...

bizim orda bunun adi kayakorugu hatta bunun tursusu kurulup yenir cok lezzetlidir ;)

Adsız dedi ki...

Ailemin yaşadığı yerde denizkenarında olduğundan deniz börülcesi fazla miktarda mevcut.Birçok hazırlama şeklini biliyordum fakat domatesli,sarımsaklısını ilk defa duydum oldukça sağlıklı ve iştah açıcı görünüyor teşekkürler güzel tarif için. Bu arada denemeyenlere benimde nacizane hazırlama önerim olabilir, börülceleri haşladıktan sonra sarımsaklı yoğurtla sos yapıp üzerine zeytinyağı gezdirirseniz oldukça lezzetli bir tad oluşuyor.

Adsız dedi ki...

Cunda fotoğraflarına ve deniz börülcesine bayıldım.Daha önce hiç görmediğim ve denemediğim bir yemek keşke fotoğraflarına bakabilme şansımın yanında tadabilme şansım da olsaydı. Yinede teşekkürler sayenizde farklı yiyecekleri öğreniyorz

Adsız dedi ki...

Deniz börülcesini ilk defa bir balık restoranında görmüştüm ama nasıl bir bitki olduğunu bilmiyordum sayenizde öğrendim kızlar ...
Kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Çok ama çok severim ben bu otu. Yaşasın alternatif bir tarif daha! Bildiğim iki versiyona üçüncüsü eklendi sayenizde, teşekkürler:)

ZeYNeP dedi ki...

en cok ozledigim bir bitki bu, yasadigim yerde bulmamin imkani yok, onun lezzeti hic bir bitkide yok bana gore, resimlere bakinmakla yetinecegim yine, ellerinize saglik
zeynep

Adsız dedi ki...

ilk defa deneyeceğim bende tarifinize göre yapacağım güzel olacağına eminim tarif için teşekkürler kolay gelsin sizlere

meral dedi ki...

merhaba bende denız börülcesı ve denız fasulyesı hayranlarındanım.denız börulcesını lımonlu veya yoğurtlu yaparım. mukemmel olur.denız fasulyesını ıse sadece sabah kahvaltısında yıyordum salatası bıraz acı gelıyor.sabah kahvaltısını keyıfle yapanlara :bır kıloluk bal kavanozuna bır avuç denız fasulyesının uç fılızlerı,10 tane yeşıl,10 tane sıyah zeytın,bır dış sarımsak (mınık doğranmış),kıbrıt kutusu kadar kaşar peynırı(mınık doğranmış),bır tatlı kaşığı kekık,5 tane kuru domates dılımı(mınık doğranmış),üzerıne bıraz daha denız fasulyesı,en son da zeytınyağ ıle kavanozu dolduruyoruz,bır hafta sonra afıyetle yıyebılırsınız.......şimdi denız börülcesının turşusunu öğrenmek ıstıyorum..bılen varsa lütfen mail atabılırmı? teşekkur ederım....mail adresım:meral.genc@hotmail.com