Cumartesi, Mayıs 21

Ezme




Yaptığım salatanın adını ezme koydum ama gerçek ezme salatasına haksızlık etmek istemem. Bu salataya Başak'ın ezmesi demek daha doğru olur:)Hazırlaması çok basit olduğu için ve domatesi çok sevdiğim için en sevdiğim salatalardan biridir.Tarifi de çok basit:) Bşk
Malzemeler:
2 adet domates(büyük olacak)
1/4 demet maydonoz
1 çorba kaşığı zeytinyağı
2-3 diş sarmısak
1 limon
1/2 yemek kaşığıacı biber salçası
1 tatlı kaşığı sumak-tuz- toz kırmızı biber

Yapılışı:
Domateslerin kabuklarını soyup ince ince doğrayın(ben doğradıktan sonra bir kesme tahtasının üstüne koyup bıcakla ezdim) Salçayı,dövülmüş sarmısağı, sumak, tuz ve toz kırmızı biberi ekleyin iyice karıştırın. Limon suyu ve zeytinyağını ilave edip servis tabağına alın üstünü ince kıydığınız maydonoz ile süsleyin.
Afiyet olsun...
Not: İçine ince kıyılmış taze soğan,yeşil biner ve taze nane de ekleyebilirsiniz.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba önce sitenizi çok beğendiğimi söylemek istiyorum.ezmeye kuru soğanda konulmaz mı? yoksa ben kaşık salatasıyla mı karıştırıyorum?firdevs

BEN dedi ki...

Merhaba firdevs
ezmeye kuru soğanda konulabilir ama benimkinde yok ve tadı gerçekten güzeldi