Salı, Mayıs 24

Arapsaçı (Rezene)




Bu yemeği sitemize daha önce eklemiştik. Başak ailesinin yanındayken bu yemeği de yapıp fotoğrafını çekmiş. Böyle olunca fotoğrafıyla birlikte tekrar görmenizi istedik.
Rezene ile ilgili birkaç not:


Rezene yemeği çok sağlıklı bir yemek. Kral Midasın mezarı bulunduğunda içindeki arkeolojik parçalar analiz edilmiş ve 2000 yılda kömürleşmiş kalıntılardan analizler sonucu koyun eti ve rezene çıkmış. Çok eski zamanlarda bile yaraları bilinen ve ilaç niyetine yenilen çok seçkin bir yemekmiş.
Sabah site de arapsaçının resmine bakan bir arkadaşım "ne o öyle cılk su" dedi. Bende burada açıklama gereği duydum. Bilmeyenler için; Rezene yemeği anason kokulu bir yemek kepekli ekmekle önce otlarını yiyorsunuz, daha sonrada suyunu çorba gibi içiyorsunuz. Ekşimsi bir tadı var(tabi içinde 2 tane limon var doğal olarak ekşi:)) Ama gerçekten lezzetli. Ben Urla'da bir köy lokntasonda yemiştim ilk olarak.Hala tadı damağımdadır:) BŞK










Malzemeler:

Yarım kilo arapsaçı(rezene) (3-4 demet)
250 gr dana eti(küçük bir kase)
1 baş soğan
2 limon
1 kaşık un
2 kaşık zeytinyağı
tuz

Yapılışı:
Arapsaçı demetinin köklerini ıspanakta olduğu gibi kesin. Eğer saplar sertleşmemiş, körpe ise saplarıyla birlikte 1 parmak kalınlığında doğrayın.Biraz yağ ile dana etini öldürün.Etin pişmesini beklemeden içine 1 baş soğan rendeleyin.Biraz çevirip 5 bardak su ekleyin.Arapsaçını atın.Et pişene kadar kaynatın.Ocaktan almaya yakın 2 limon suyunu 1 kaşık unla karıştırın ve ekleyin ocaktan almadan tuzunu koyun ve servis edin.
Afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba!

Elinize saglik. Biz bu yemegi kuzu etiyle yapariz. Ayrica bir de patates ekliyoruz -- o suyu ceken patates de bir baska lezzetli oluyor.

sevgiler.

BEN dedi ki...

Sevgili Fethiye
Aslında ot yemeklerine kuzu eti çok yakışıyor ama biraz yağlı olmasında dolayı dana etini tercih ediyorum ben. Kuzu etlisini de yedim gerçekten enfes:) Patatesi ilk senden duydum, rezenenin artık mevsimi geçiyor körpesini bulup denemek lazım ...
teşekkürler