Çarşamba, Eylül 28

Fesleğen Soslu Pappardelle



Bu makarnayı, yoğun sporda vücudumun karbonhidrat ihtiyacını karşılamak için özellikle tenis oynayacağım günler de ya da koşacaksam yerim. Spor yapamadığım çok miskinleştiğim dönemlerde ise makarnadan elimden geldiğince uzak durmaya çalışırım ya da domates soslu kepekli makarnayı tercih ederim. Hayatımda hiçbir yasaklı besin yok(Çünkü kendimi bu kadar kontrol altında tutamıyorum:))). Canım isterse ve eğer güzel bir yemek var ise yerim. Ama ertesi gün az yiyerek yada spor yaparak dengelemeye çalışırım. Üniversiteden beri tenis oynuyorum ama nedense(galiba yeteneksizim) bi türlü amatörlükten kurtulamadım.
Spor benim için stresden arınmanın en kolay yolu. Spora geç denilecek yaşta başladım. Aslında lisede voleybol, hentbol oynamıştım ama şimdi baktığımda kendimi o zamanlar gerçek anlamda spor yapmış gibi göremiyorum.
Koşmaya da üniversite de bir arkadaşımın zorlamasıyla başladım. Odtü stadyumunda bir tur koşunca nefesim kesilip, dalağım şişerdi. Şimdi çalıştığım şirketin sosyal tesislerindeki stadyumda 20 tur hiç durmadan koşuyorum. Nabzımı ayarlayarak ve uzun süre düşük tempoda koşarak kilo vermem gereken dönemlerde çok rahat kilo verebiliyorum. Düşük tempolu koşunun eşdeğeri de hızlı tempoda yürüyüş. Canım koşmak istemediğinde hızlı bir şekilde yürüyorum.
Kışın spordan uzak kalıyorum diye 3 sene önce elliptical bike almıştım. Adını Karakaçan koydum. işten geç geldiğimde, dışarıda hava sıcak veya soğuk olduğunda ise Karakaçanıma biniyorum.
Bunları yazmamın asıl sebebi şu: Bizler robot değiliz. Hergün yiyeceklerimizi planlamaya imkanımız da yok. Bazen bizler de stresden abur cubur yiyoruz, dengesiz besleniyoruz ama yiyeceklerimizdeki dengeziliği sporla gidermeye çalışıyoruz. Spor insanın hayatına girdiğinde bir tutkuya dönüşüyor. Gerekli olan sadece kişiliğinize ve imkanlarınıza uygun bir spor bulmak ve onu hayatınızın bir köşesine yerleştirmek...
Sevgiyle kalın


Fesleğen sosu:

Malzemeler:

1 kaşık sıvı yağ
1 kaşık un(tercihen kepekli olabilir)
rendelenmiş peynir (isteğe bağlı)
1.5 su bardağı süt
1 yemek kaşığı kuru fesleğen
tuz

Yapılışı:
Yağı kızdırıp unu ekleyi. Unun kokusu gidene kadar (çok hafif kahveleşinceye kadar)yağda çevirin.Yavaş yavaş sütü ekleyin. Fesleğeni ve tuzu da ilave edip kaynayana kadar sürekli karışrırın. Kaynadıktan sonra altını kısıp 5 dakika pişirin. (Bu sosa fesleğen yerine doğranmı mantar koyuncada çok güzel oluyor tavsiye ediyorum)

8 yorum:

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Ne kadar doğru , spor da tıpkı yemek , içmek gibi ihtiyaç halini alıyor.20 tur çok iyi, tebrikler.

Adsız dedi ki...

Kızlar, fotoğraf da yazdıklarınız da çok güzel.

Adsız dedi ki...

Dün akşam Burcu'ya gittik.Çünkü burcu bize capari soslu makarna yaptı. Başak'ın capari soslu makarna tarifini denedik çok beğendik.

BEN dedi ki...

Kızlar
dün akşam Burcu makarna partisine benide davet etti ama geçerli bir mazeretim olduğu için:))) gelemedim beğendiğinize sevindim..

Adsız dedi ki...

Başak yemeklerinin çoğunu deniyorum ve beğeniyorum eline sağlık,yarında etsiz türlü den yapıcam paylaştığın için sağol

Adsız dedi ki...

burcu sporu yaşamının bir parçası haline getirmen çok güzel. ben de okul zamanlarında eşimin zoruyla koşardım. ama bir keresinde hiç durmadan odtü stadyumunda 10 tur atmıştım. işe başlayınca da işyerinde spor hocamız ile spor yapmaya devam ettim. Şimdi de sporu bıraktım evde eliptik bisikletle devam etmeyi düşünüyorum. Eliptik bisiklet işe yarıyor mu? Dışarıda spor yapmak pek mümkün olmuyor.

BEN dedi ki...

Eliptik bisikleti belli dönemlerde nabzımı 95-115 aralığına getirerek 45 dakika (10 dakika ısınma -30 dakika yağ yakma-5 dakika soğuma) haftada 3 gün düzenli olarak yapıyorum. Bu arada da sürekli izlediğim bir filmim var bıkmadan onu izliyorum:)))Yağ yakmak için gerekli nabız aralığı yaşa ve cinsiyete göre hesaplanıyor. Bende internetten bulmuştum. Dikkat edilmesi gereken o nabız aralığında uzun süre spor yapmak. Kurallara uyularak düzenli yapılınca eliptik bisiklet çok işe yarıyor. Zayıflamayı sağlıyor. Ayrıca bir de kas kütlesini arttıracak bir başka sporla uğraşırsanız(benim şimdiki hedefim bu)Kilo sorunu sonsuza dek çözülecektir. yani ben buna inanıyorum:)))) Başak(bu arada Burcununda eliptik bisikleti var oda akşam tv izlerken yapıyor)

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Başak :) Oldukça bilgilendirici oldu.