Pazar, Aralık 24

Sütte Somon


Belki aylardır ilk defa cumartesi gecesi evdeydik. Sevgili kocis Ka'ya da bana da çok garip geldi bu durum. Gündüz de neredeyse bütün gün evdeydim. Sabah koşu bandında yürüyüş yaptım sonra banyo , haftalık cilt bakımı filan derken geçti. Öğleden sonra sıkılmaya başladım. Kuzenim bize çok yakın olan bir yerde parfümlerde 50% indirim olduğunu söylemişti. Ben biraz parfüm meraklısıyımdır. Hemen gidip bir bakayım diye düşündüm. Kendime kocişe birer parfüm aldım. Gerçekten bayağı bir indirim varmış. Bir de deodorant ve sabun aldım. Her yerde satılan ve genelde terlemeyi önleyici olan deodorantların zararlı olduğunu düşünüyorum. Eczanede satılan iyi kalitede bir deodorant almak istiyordum. Artık krem, temizleyici alışverişlerimi eczanelerden yapıyorum. Şimdilik çok memnunum.

Dönüştede markete uğradım. Bu hafta bir arkadaşımın gönderdiği e-postadaki bir tarifi akşam yapalım hazır evdeyken diye düşündüm.Çok basit gibi görünüyordu. Gerçekten öyleymiş. Biliyorsunuz bu aralar somona takmış durumdayım. Daha önce yediğimde biraz ağır gelmişti. O yüzden birkaç senedir yemiyordum. Son aylarda yedim ve çok beğendim. Izgarada da çok güzel oluyor. Çok yağlı bir balık olduğu için yağının ızgarada akması iyi oluyor. Bu tarifde de yağı süte karışıyor.

Malzemeler(2 Kişilik):
2 fileto somon
1,5 bardak süt
3-4 defne yaprağı
Tuz
Karabiber

Yapılışı:
Bütün malzemeyi aynı anda tenceye koyuyorsunuz. Süt fokurdamaya başlayınca, altını kısıp yaklaşık yarım saat pişiriyorsunuz.

Yanına da bol kaparili bir salatayla çok güzel gidiyor.

Afiyet olsun:)

Bu arada gözün aydın Başak'cım!
Kay'a da çok selam!

2 yorum:

Burcuk dedi ki...

ooo cok leziz duruyor:) ben cok seviyorum somonu, hemen denemem lazim:) yalniz herhalde elektrikli ocaklarda biraz zor olur pisirmesi, cunku sicakligin azalmasi baya zaman aldigi icin sutle beraber tencere dibi tutabilir:/ neyse bakalim denenecek:)))

Elinize saglik:)

Burcu dedi ki...

bende balığın her çeşidine bayılıyorum ama faworilerim : çipura,levrek we mercan.somon da denedim birkaç kez fakat bana da çok yağlı geldi belki bir daha yaramakta yarar wardır bu tarifi gördükten sonra deneyeceğim dedim kendime.
buarada bloguma gelmene çok sewindim.böylece senin sitenden de sağlıklı tariflerden de haberdar olmuş oldum.çok güzel bir site olmuş gerçekten.ellerinize sağlık...
öwgü dolu sözlerin için çok teşekkürler...öpüyorum...