Cuma, Kasım 24

Pazılı Mantarlı Kiş



Bir haftadır resmen kudurdum bu kişden yemek için. Kiş tarifi Füs'a ait. Ama yapan benim. Yani o başımda durdu tarif etti herşeyi ben yaptım. Çok güzel oldu. Soğanları rendelerken içine parmaklarımı da rendeledim yanlışlıkla çünkü:))))
Kendimce çok beğendiğim bu süper espriyi kime yaptıysam elindeki kiş dilimini bıraktı. Çünkü parmaklarımı bantlı. Gerçekten parmaklarımı hısla rendeye kaptırdım:) Çok eğleniyorum.



Hamur Malzemeleri:
3 su bardağı un
1 yumurta
5 yemek kaşığı yoğurt
150 gram eritilmiş tereyağı
1 paket kabartma tozu
tuz

Üst kısım malzemeleri:
2 demet pazı
10 adet mantar
1 soğan
1 havuç
kırmızı biber, karabiber, tuz
2 yumurta
200 ml süt
rendelenmiş kaşar peyniri
2 yemek kaşığı zeytinyağı



Yapılışı:

Hamur:
Un ve kabartma tozunu eledikten sonra üzerine yumurta yoğurt yağ ve tuzu ekleyerek bir hamur yoğurun. Hamur yoğurduğunuz kaba yapışmayacak kıvamda olmalı. Bunu sağlamakiçinazar azar un ilave edebilirsiniz. Daha sonra bu hamuru strech film ile sararak buz dolabına koyun ve 1 gece bekletin.

Üst sos:
Rendelenmiş soğan ve havucu yağda kavurup üzerine mantarları ekleyin. Mantarlar suyunu çekince önceden haşlayıp suyunu süzdüğünüz pazıları ekleyin. Baharatları ilave edip. 5 dakika pişirin.
Bir kasede yumurta ve sütü çırpın.
Dolaptan çıkarıp tepsiye yaydığınız hamurun üzerine pazılı mantarlı karışımı ve sütlü yumurtalı sosu dökp 180 derece fırında 45 dakika pişirin. Fırından çıkarmadan önce üzerine kaşar peyniri serpin ve peynir kızarınca fırından çıkarın.
Afiyet olsun...



2 yorum:

Adsız dedi ki...

nefis gözüküyor

Adsız dedi ki...

Senin de Fusunda ellerine sağlık. Ayrıca geçmiş olsun. Çok muzipsin:))