Cumartesi, Eylül 10

Patates Pilaki

merhaba,
uzun bir aradan sonra yeni bir tarifle döndüm.
tatil miskinliğinden sıyrılmam biraz zor oldu.
bunun başak'ın hala tatilde olmasıyla bir ilgisi var herhalde:))




Malzemeler:

5 orta boy patates
6 küçük boy havuç
Yarım çay bardağı zeytinyağı
2 soğan
2 domates
6-7 diş sarımsak
Yarım demet maydanoz
1,5 su bardağı sıcak su
Tuz

Yapılışı :
Tencerede zeytinyağı ile küçük doğranmış soğanları pembeleşinceye kadar kavurun. Yarım parmak kalınlığında dilimlediğiniz havuçlarıda katarak kavurun. Küçük doğranmış domatesleri, soyulmuş sarımsakları ve tuzu tencereye katın. Yaklaşık 2-3 dakika sonra, suyu ekleyin ve 10 dakika sonra yarım parmak kalınlığında yarım ay şeklinde doğranmış patatesleri tencereye ilave edin. Patates ve havuçlar iyice yumuşayıncaya kadar pişirin. Servis tabağına alarak, üzerine ince kıyılmış maydanoz serpin ve ılık olarak servis yapın...

Bu tarifte internetten bir zamanlar bulup, aldığım bir tarif. Tarif de toz şeker de vardı ama ben koymadım. Zaten havuçlar tatlı bir tat verdi. Yanlız tarifde verilen su yetmedi. 1,5 bardak su ekledikten sonra sürekli tencereyi kontrol ettim. Çektikçe sıcak su ekledim. Patates ve havucun kalorisi yüksek olduğu için küçük porsiyon yemenizi tavsiye ederiz.

Afiyet olsun...