Çarşamba, Eylül 28

Domates Yemeği




Seferad yemeklerinin ikincisi domates yemeği. Ben ilk defa denedim ama Burcu'nun annesi sürekli yaparmış. Onunda çok sevdiği bir yemekmiş. Yapılışı da tarifi de çok basit. Benim gibi işten gelince kolay bir yemek yapmak isteyenler için ideal ve benim damak zevkime çok uygun.


Malzemeler:
4 domates(küp doğranmış)
2 biber(ince doğranmış)
1 adet kuru soğan(rende veya ince doğranmış)
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 kahve fincanı pirinç
1/2 demet maydanoz

Yapılışı:

Zeytinyağını kızdırıp soğanları öldürün biberi ve domatesi ilave edin. Biraz fokurdayınca da pirinç ve yarım çay bardağı su ekleyin. Çok kısık ateşte yavaş yavaş pirinçler pişene kadar pişirin. Altını kapadıktan sonra ince kıyılmış maydanozu ilave edip karıştırın.
Afiyet olsun...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili başak,benim annem de domates yemeği yapar, ama olmamış yani yeşil domateslerle! yıllardır yememiştim; sanırım biraz daha gecikmeden yapmak gerek tadını anımsamak için..
sevgiyle kalın / yasemin İ.E.