Perşembe, Temmuz 14

the cook next door


Burcu'yla diğer sitelerin hikayelerini ilgi ile takip ederken bizde sobelendik. Fakat O, hem iş yerinde hemde özel hayatında bu aralar yoğun bir dönem geçirdiği için soruları ben cevaplıyorum. Burcu da fırsatını bulur bulmaz kendi cevaplarını ekleyecek.(En sonunda fırsat buldum ve Başak'ın cevaplarının altına kendi cevaplarımı ekliyorum).


İlk mutfak maceran neydi? Neler hatırlıyorsun?

Başak: Aklımda kalan ilk mutfak maceram ilkokul 4 veya 5’inci sınıfta annem ve babam için yaptığım makarnaydı. Yaşıtım bir arkadaşımdan aldığım tarif basitti. Makarnayı haşla, sonra süz, sonra çeşmenin altında soğuk sudan geçir. Sonra tabağa koyup üstüne peynir ufala. Fakat süzdükten sonra çeşmenin altında sudan geçirirken makarnayı süzgeçle birlikte mutfak lavabosundaki, içinde köpüklü bulaşık suyu bulunan kaba düşürmüştüm. Kimse görmeden aceleyle çıkarıp biraz yıkayıp annemlere servis yapmıştım. Bu yüzden unutmam mümkün değil:) Bir de yine aynı dönemlerde kendi başıma yaptığım şeftalili pay denemem vardı. İçine 50 gram margarin yerine, margarin paketlerindeki 50 gramlık bölümleri ayıran çizgileri anlamadığım için 250 gram koymuştum. Kek yağda kızarmıştı. Ayrıca kek için fırını, önceden ısıtmak için açmıştım fakat fırının içinde bir şey var mı diye kontrol etmemiştim. Yeni alınan mutfak robotunun bütün parçaları fırının içinde duruyormuş, hepsi erimişti. Sonra da uzunca bir süre mutfak maceralarıma ara verdim.
Burcu: Benim hatırladığım ilk denemem annemin yemek kitabından bulup yaptığım nescafeli frigoydu. Sanırım ilkokul 2.nin yaz tatiliydi. Gayet güzel olduğunu hatırlıyorum. Arkadaşlarla yapılan makarna partileri dışında, uzun bir aradan sonra lise yıllarında küçük köfteli pilav denemiştim. Tarifte o kadar çok yağ kullanılıyordu ki ben yiyememiştim. Annem ve babam çok beğendiklerini söyleyerek yemişlerdi!

Yemek yapma stilini en cok etkileyen kimdi?

Başak: Yemek yapma stilimi en çok etkileyen bana göre annem, anneme göre ise tv’deki yemek programlarını sunan mankenlermiş. Çünkü yemek yaparken aynı o programlardaki gibi her şeyi önceden doğrayıp küçük kaselere koyup sonra sırasıyla karıştırıyormuşum. Haklı olabilir:)
Burcu: Benim de yemek yapma stilimi en çok annem etkilemiştir. Bizim evde genelde az yağlı ve az tuzlu sebze yemekleri pişer. Ben de genelde bu çeşit yemekler yaparım. Annem hamurişlerini de çok güzel yapar ama ben pek deneme frsatı bulamadığım için bu özelliğin bana da geçip geçmediğinden emin değilim. Annem zeytinyağı dışında bir yağ kullanmaz. Ben de annemin bu alışkanlığını takip ediyorum.

Yemeğe ve yemek dünyasına olan ilgini kanıtlayan bir resmin var mı? Bize göstermek ister misin?

Başak: Çocukluk fotoğraflarım Çanakkale’ de şu anda ekleyemiyorum ama bulursam buraya ekleyeceğim:)
Burcu: Öyle bir resmim var. 5-6 yaşlarında yaprak sarması yerken... Scan eder etmez burada görebilirsiniz.

Mutfakta kendisine karşı fobin olan birşey var mı? Yaparken seni/avuclarını terleten bir yemek mesela?

Başak: Kek yapamıyorum. Ne yaptıysam, ne ettiysem yine de olmuyor. Hatta durmum o kadar kötü ki hazır keki bile tarifine göre yapıp kalıptan çıkaramıyorum. Bu yüzden daha yapmaya başlarken umutsuzluğa kapılıyorum.
Burcu: Etli yemekler yaparken etin sert olacağı paniğini yaşıyorum. Et sert olunca bütün uğraşlarım boşa gitmiş oluyor.

Mutfakta hangi yardımcını vazgeçilmez buluyorsun? Alıpta cok gereksiz bulduğun nedir mutfakta?

Başak: Rende işlemini yapmaktan nefret ettiğim için Rondo benim için en vazgeçilmez mutfak aracı. Ayrıca her şeyi çok hızlı doğrama, karıştırma imkanı da sağlıyor, benim için olmazsa olmaz. Yaklaşık 10 sene kadar önce bir yakınımızda görüp de bende isterim diye tutturduğum için annem Belçika’dan Elektrikli bıçak getirtmişti. Daha hiç kullanmadık kutusunda duruyor.
Burcu: Benim için de en vazgeçilmez mutfak aleti rondo. Soğan doğrama görevini tamamen ona yıkmış durumdayım. Onlarca parçası olan koskoca mutfak robotunu ise oldukça gereksiz buluyorum. Sadece portakal sıkma işinde kullanıyorum. Bütün parçaları da mutfaktaki koskoca bir dolabın yarısını kaplamış durumda.

Bir kaç garip belki de komik yemek çesidi söyle, senin cok sevdiğin ama senden baska kimsenin sevmeyeceğini düsündüğün bir yemek.

Başak: Minik ekmek doğraması. Evdeki bayat ekmekleri küçük küçük doğruyorsunuz. Derin bir kapta bolca yağ eritip içine 3 yumurta kırıyorsunuz. Hemen üstüne ekmek parçalarını ekleyip yumurtalar pişene kadar karıştırıyorsunuz. Çocukken favorimdi şimdi de bu yemeği başka hiçbir şeye değişmem:)
Burcu: Çok sade bir yemek zevkim olduğu için bu soruyu cevaplandırmak zor. Ama yumurtalı sebze yemeklerini severim. Yumurtalı fasulye, yumurtalı kabak ve yumurtalı patates gibi. Evde babam bu çeşit yemekleri yemediği için annem kendisine ve bana özel yumurtalı yemekler yapardı. Şimdi de eşim sevmiyor. Ben de kendim için yapmıyorum artık. Bir de sabahları biberli yumurtayı severim. Bol yeşir biberi çok az yağda iyice pişirip, yumurta kırıyorsunuz ve karıştırıyorsunuz.

Hangi 3 malzemeden veya yemekten vazgeçemezsin?

Başak: Maydanoz, Sarmısak, domates. Hayatımda makarna ve kısır olmazsa yaşayamam. Her hafta ikisinden de mutlaka en az bir defa yemem lazım.
Burcu: Vazgeçemeyeceğim 3 malzeme sızma zeytinyağı, domates ve soğan.Bu üç malzeme olmadan yaptığım yemek çok azdır. Vazgeçemeyeceğim yemekler ise soslu makarna ve her çeşit zeytinyağlı sebze yemeği.

Üc kısa soru daha... En cok sevdiğin dondurma çeşidi...

Başak: Karamelli dondurma bir de sadece Eski Foça’da sahildeki meşhur dondurmacıda yiyebildiğim Girit usulü sakızlı dondurma.
Burcu: Kesinlikle sakızlı dondurma.

Asla yemeyi düsünmediğin şey...

Başak: Midye dolma, midye çeşitleri, ıstakoz, karides, bazı balıklar ve kalamar tava hariç diğer bütün deniz ürünleri.
Burcu: Sakatat ürünlerinin hiçbirisini kesinlikle yemem. Değişik et çeşitlerini de...Komposto, hoşşaf ve kabak tatlısı da tadına bakıp sevmediklerim arasında.

Özel bir yemeğin/ spesiyalin var mı?

Başak: Zeytinyağlı çiçek kereviz. Bir tanıdığmdan öğrenmiştim başka kimseden de duymadım. Çok uğraştırıyor ama hem görsel olarak hemde lezzet açısından çok beğeniyorum. Tarifi sanırım arşivde var ama fotoğrafları yok.
Burcu: Makarna soslarını ve zeytinyağlı sebze yemekleini güzel yaparım. Özellikle yeşil fasulye ve barbunya.

Seni sobeleyen aşçı:
Mekanımız Mutfak

Sobelediğin 3 aşçı:

Devletşah çünkü bu kadar çok işi bir sayfaya sığdırabildiği için kendisini merak ediyoruz, Çiğdem çünkü sitemizde yorumlar kısmı olduğu dönemde bizi hiç yanlız bırakmadı.