Pazartesi, Nisan 11

Tiramisu



Çok güzel bir tatlı ama sizin de gördüğünüz gibi pek diyet değil... Cumartesi akşamı bizde kalmaya gelen lise arkadaşlarım için yapmıştım. Hepsi çok beğendiler. Fotoğrafını da çektik. Fotoğraf ekleme konusundaki sorunumuzu halleder halletmez bütün biriken fotoğraflerı siteye koyacağız.İnsan bazen kendini küçük kaçamaklar yapmaktan alıkoyamıyor. Bu ruh halinde önemli olan, miktarı iyi ayarlayabilmek.Bu konudaki düşüncemi Fransız Kadınlarının Yaşam Biçimiyle ile ilgili makale destekliyor(Diyet Önerileri sayfamızda bulabilirsiniz). Ben yaptığım bu tatlıdan çok küçük bir dilim yedim. Arkadaşlarım ikişer dilim yedi. Kalan 2 parçayı ise paketleyip yanlarına verdim:)) Gördüğünüz gibi insan iradesine hakim olmayı öğrenince tiramisu yapmak sorun olmuyor.

Bu tatlının tarifini

  • Giada De Laurentiis
  • 'in
  • Everyday Italian
  • Programından almıştım ama o tarifte kremasında 6 tane yumurta sarısı kullanılıyordu ve çiğ yumurta yemek fikri bana pek sıcak gelmedi. Tarifi biraz değiştirdim.

    Malzemeler:
    Kedi dili(kullanacağınız kaba göre değişiyor)
    2 çorba kaşığı nescafe
    Viski(1-2 kapak)
    2 bardak süt
    1 yumurta
    2 yemek kaşığı un
    2 yemek kaşığı toz şeker
    1 paket labne peyniri(200 gr.)
    1 paket vanilya
    2 bardak sıcak su
    1 paket bitter çukulata



    Kremanın Yapılışı:
    Süt,yumurta,un ve şekeri iyice karıştırıp, koyulaşana kadar pişiriyorsunuz. Daha sonra labne peynirini ve vanilyayı ekleyip kaynayıncaya kadar pişirip soğumaya bırakıyorsunuz.


    Yapılışı:
    2 ç.k. nescafeyi 2 bardak sıcak suyla geniş bir kapta karıştırıyorsunuz. Biraz ılıyınca isteğinize göre 1 yada 2 kapak viski ekleyip karıştırıyorsunuz. Ben 1 kapak ekledim. Kedi dillerini bu karışıma batırıp pasta kabınıza diziyorsunuz.
    üstüne kremayı sürüyorsunuz.Üstüne yine karışıma batırılmış kedi dili dizip,üzerine krema sürüyorsunuz. En üste de 1 paket bitter çukulata rendeleyip koyuyorsunuz.
    Afiyet olsun...

    Hiç yorum yok: