Perşembe, Ekim 12

Adım Adım Su böreği


Malzemeler:
Hamur:
5 yumurta
1çay kaşığı tuz
1 çay bardağı su
Aldığı kadar un(Anneme göre yaklaşık olarak yarım kilodan biraz fazla un demekmiş:))
Yufka aralarına sürmek için:
1 çay bardağı yağ(annem tereyağı sürüyor ama ben zeytinyağını tercih ediyorum)
Üstüne sürmek için:
1 çay bardağı yoğurt
1 kahve fincanı yağ

İç malzemesi:
Peynir ve doğranmış maydanoz(isteğe bağlı)

Yapılışı:
Malzemeleri karıştırıp yufka açılacak sert bir hamur elde ediyorsunuz. Bu hamuru Sekiz parçaya ayırıp Sekiz yufka açıyorsunuz. Açtığınız yufkaları Dört çeyreğe ayırıp fotoğraflarda görüldüğü gibi önce bir tencerede kaynayan hafif tuzlu suya atıyorsunuz. Daha sonra kaynayan sudan çıkarıp bir tencere içindeki soğuk suya batırıyorsunuz. Oradanda hemen çıkarıp ters çevirilmiş makarna süzgecinin üstüne koyup suyunun süzülmesini sağlıyorsunuz.
Tepsiyi yağladıktan sonra en altına bir adet haşlanmamış yufka serin. Kenarları tepsinin kenarrlarından sarkacak şekilde ayarlayın. Daha sonra üzerine haşlanmış yufkaları koyup her katın üstünü yağlayın. Dördüncü katın üstünü yağladıktan sonra iç malzemesini koyun. Ve gene her katı bir fırça yardımı ile yağlayarak kalan yufkaları üstüste yerleştirin. En üstüne biraz yağ ile bir çay bardağı yoğurdu karıştırıp fırça ile sürün. 200 dereceye ısıtılmış fırında üstü iyice kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.





Posted by Picasa



Posted by Picasa

3 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

selam

sevdamavisi dedi ki...

ği deyince kendimi tutamıyorum. en çok yapmak istediğim tariflerden biri. adım adım anlatmanız da çok iyi olmuş. teşekkürler, ellerinize sağlık

Zeynep M. TÖRE dedi ki...

Elinize saglik, ne guzel anlatimda bulunmussunuz, bizim evin en sevilen boregi.
Hele sicakken ilimasini beklemek ne zor oluyor basinda :))